מצא את הפאנדום שלך

יום ראשון, 13 ביולי 2014

הטור המתחלף! ~הנסיכה הקסומה

שלום לכולם!
אז בגלל שאין פאנדום ידוע שקוראים לו הטור המתחלף, אתם בטח תוהים מה זה אומר. אז אני פה בשביל להסביר לכם!
כולכם מכירים את הפאנדומים ההם שאין להם מספיק נפח בשביל להכיל טור שלם (לדוגמא הפאנדום של היום - הנסיכה הקסומה). יכולים להיות אלף ואחת סיבות, החל מהסדרה/סרט/ספרים נגמרה/נגמר/נגמרו ועד פשוט אין מספיק אנשים שאוהבים את זה (לצערנו) אבל התוצאה תמיד זהה.
ולכן הוקם הטור המתחלף, שכל פעם יציג פוסט על פאנדום קטן. אני לא יודעת מה איתכם אבל כבר עכשיו צצים לי שמות לראש, ויש לי רשימה. אז רוצים להתחיל? -שאלה רטורית-
הפושט הראשון בטור המתחלף הוא הסרט האהוב עליי בכל הזמנים, הנסיכה הקסומה. הנסיכה הקסומה התחיל כאן עם טור משל עצמו, אבל לאחר כמה כשלים טכניים (למשל השם של הפוסט..) והתלבטות שלי החלטתי לכתוב עליו בטור המתחלף. יכול להיות שהמצב ישתנה ואם אכן זה יהיה המצב אני אודיע לכם.
אז קודם כל לכל אלו שלא יודעים מה זה הנסיכה הקסומה: אתם כן יודעים מה זה הנסיכה הקסומה. לא פגשתי באף אחד חי שלא ראה את הסרט הזה פעם, אבל אני כן מכירה הרבה אנשים שלא זכרו שהם ראו את הסרט הזה. כדי להיזכר הרי לכם תקציר:
הסרט הוא בעצם סיפור מסגרת. הוא מסופר לילד חולה בידי סבו. סיפור הפנים מתאר את מסעותיה של באטרקאפ (בתרגום גרוע לעברית = נורית) אישה צעירה שגדלה בחווה קטנה בפלורין (זו מדינה מומצאת) כאשר תחביביה העיקריים הם לרכוב על לסוסים ולהציק לנער החווה שעבד שם. יום אחד מגלה באטרקאפ שנער החווה (ששמו ווסטלי. לא קוראים את הט') מאוהב בה והיא מופתעת לגלות שגם היא מאוהבת בו.
כדי לממן את חתונתם ומחייתם מפליג ווסטלי לאמריקה כדי לנסות שם את מזלו. אך בדרך ספינתו מותקפת בידי הפיראט האיום רוברטס, אשר ידוע בכך שאינו משאיר שבויים (כלומר הוא הורג את כולם). כאשר באטרקאפ מגלה את הבשורה הקשה היא שוקעת בדכדוך ומבטיחה לא לאהוב אף אחד שוב.
נשמע משעמם עד כה, נכון? טוב, חמש שנים לאחר מכן מגיע נסיך פלורין, הנסיך המפרדינק ודורש לשאת אותה לאישה. מכיוון שהיא לא בקשר מחייב כלשהו היא חייבת להסכים. מאורסת לנסיך מוצאת באטרקאפ את אושרה ברכיבות היומיות שלה. אך יום אחד חוטפת אותה חבורת שודדים מוזרה: פזיק הענק הטורקי, הסייף הנוקם אינגו מונטויה, ווזיני הסיציליאני, שהגיונו המושלם נאבק ללא הרף בשכלו החריף.
מכאן הסיפור מתחיל להסתבך. תוך כדי שהם בורחים מפלורין בדרך ארוכה ומסוכנת, רודף אחרי השודדים האיש בשחור, אשר זהותו אינה ידועה.
התקציר ששמעתם עכשיו הוא שטחי מאוד, מהסיבה הפשוטה שפשוט אי אפשר להסביר כמה הנסיכה הקסומה זה מושלם. נכון, זהו אחד הסרטים הקיטשיים ביותר שקיימים, אבל הוא המציא את הקיטשיות, אז זה בסדר. סרט משעשע להפליא ומצחיק עד דמעות. הוא מתוחכם ביותר ומכיל גם אקשן.
רוצים לדעת מה יש בו במשפט? "התאבקות, לחימה, עינויים, נקמה, ענקים, מפלצות, מרדפים, בריחות, אהבת אמת וניסים." בחמש מילים? "It's not a kissing book". טוב, למען האמת זה כן.
לסרט המדהים הזה יש מתכון מושלם, החל מהסופר המדהים (וויליאם גולדמן), דרך השחקנים המוכשרים (אני אפילו לא אתחיל לכתוב את השמות, כי יש כלכך הרבה) ועד לבמאי המושלם (רוב ריינר).
אז הסרט הזה שהפך במהרה לסרט קאלט מוכר ומצוטט, היה בעצם ספר, שלא קל להסבירו. הוא נכתב בידי וויליאם גולדמן, התסריטאי של הסרט, ועם זאת זה לא מה שכתוב על הכריכה.
השם המלא של הספר הוא: הנסיכה הקסומה - האגדה הקלאסית מאת ס' מורגנשטרן על אהבת אמת והרפתקאות נועזות. נשמע חופר ולא מובן? נכון מאוד! לפי הספר הנסיכה הקסומה הוא רק תקציר של הספר המלא שכתב הסופר הבדיוני ס' מורגנשטרן. למה? בגלל שוויליאם גולדמן הוא גאון מטורף! הספר עצמו הוא כיביכול הגרסה המקוצרת שערך גולדמן עם עריכות והערות, אבל בעצם הוא הספר המקורי. אז כן, זה משוגע.
הספר עצמו שונה ודומה לסרט בהרבה מובנים. אם תשאלו אותי, באופן חד פעמי אני אגיד לכם שהסרט יותר טוב מהספר. נכון, לספר יש כמה דברים מדהימים שלא נכנסו לסרט,אבל עדיין הסרט יצא יותר טוב ויותר חכם (גם יותר מצחיק). למרות זאת כל מי שראה את הסרט ואהב צריך לדעתי לקרוא גם את הספר.
הדמות האהובה עליי היא ויזני. נתחיל בכך שיש לו שחקן מדהים (אבל זה לא חוכמה כי כל השחקנים שם מדהימים). הוא דמות מטופשת להפליא, ועם זאת מורכבת. הוא מצחיק, מטורף ויהיר מאוד (כמוני! סתתאם) ובואו נודה בזה, הוא פשוט מגניב.
מה הדמות האהובה עליכם? מה אהבתם יותר- הספר או הסרט? מהו הציטוט המועדף עליכם? וכמובן השאלה המתבקשת - כמה אצבעות יש לכם ביד ימין? תכתבו פה הכל...
שלכם באהבת אמת,
THE WOMAN IN BLACK
ששמה לקוח מהנסיכה הקסומה כמובן...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה