מצא את הפאנדום שלך

יום שבת, 18 בינואר 2014

Fandom Of Thrones - פוסט מספר 1

Sneak Peak לעונה הרביעית!! טריילר למטה...

שלומות לכולכם אנשי ארץ ווסטרוז!

אני גThe Woman In Black ! אז זהו הפוסט הראשון של כל העיתון הזה, ואני שמחה לפתוח אותו בסדרת ספרים ותוכניות טלוויזיה כל כך מופלאה כמו משחקי הכס!
אז ככה. עד צאת הספר השישי בסדרה (בקצב של סופרנו האהוב עוד שלוש שנים) אני אסקר כל מה שקורה בחמשת הספרים. אני אישית עוד לא קראתי את הספר החמישי (אני בדרך!) אבל עשו לי כל כך הרבה ספויילרים שזה באמת לא משנה.
לכל אלו שרק רואים את הסדרה (shame on you!) אז אני אסמן בצבע את כל מה שלא מתאים לכם מבחינה ספוילרית. כמובן שאין להאשים אותי (ואני אומרת את זה כבר עכשיו) אם באיזושהי דרך התגלה לכם ספויילר.
אז הינה הסבר קצר לאלו שלא קראו/ראו את משחקי הכס: משחקי הכס היא סדרה בעלת 5 ספרים ארוכים ומיגעים (אבל שווים את זה) העוסקים בדמויות שונות בארץ הנקראת ווסטרוז. הארץ הזו דיי דומה לארצות המוכרות לנו מימי הביניים, אך עם טאצ' מיוחד- קסם. כל פרק מתואר מנקודת מבט של דמות אחרת ממשפחות האצולה. יש מלא דמויות, והיופי בהן הוא שכל דמות שונה מאוד מהאחרת. בניגוד לספרים אחרים, בהם ניתן לתייג את הדמויות: הגיבור, הרשע, החכם, הטיפש והאישה, היפה וכו', בספר כל הדמויות מגוונות מאוד, בעלי עבר עתיד והווה, סיבות ורצונות שונים. אז מה קורה שם? אם לתקצר את העלילה המסובכת אני אגיד שהדמות שנחשבת לדמות הראשית בסדרה (יש כל כך הרבה!) מגיעה למעלה המלך, עיר הבירה, כדי לשמש בתור ימין המלך. שם הוא מגלה (הדמות...) שלא הכל מושלם בממלכה כמו שהוא חשב. קודמו בתפקיד מת בנסיבות חשודות וכל הממלכה גועשת וסוערת. כאילו שזה לא מספיק, כוחות על טבעיים מתמקמים להם בצפון ומאיימים לפרוץ במלחמה. בינתיים הנסיכה המגורשת החיה מעבר לים מתחתנת עם איש פרא חזק, ואחיה מתכנן לכבוש בחזרה את ווסטרוז.בין מזימה לקנוניה, בין אסון לבגידה, בין ניצחון לאימה, מתרחש סיפור מדהים! הוא מכיל בתוכו כמעט את כל הז'ארים הקיימים, ולדעתי כל אחד יימצא מה לאהוב בסדרה הזאת. אזהרה! סדרת הטלוויזיה היא מגיל 18 ומעלה (ברשמיות) וגם סדרת הספרים לא מתאימה לילדים צעירים. הצעה שלי היא להגיע לגיל 13 או 12 ואז להתחיל לחשוב האם אתה בוגר מספיק לרמה הזאת! אין לנו שום אחריות אם אתם קוראים או רואים משהו שלא מתאים לכם.

אז ככה! ב6 לאפריל יוצאת העונה הרביעית! למי שלא יודע, העונה השלישית הסתיימה בחתונה האדומה (אני מנסה להתעלם מהפרק העשירי והמביש שסיים עונה כל כך מדהימה בצורה נוראית, לא קשורה, ולא בזמן המתאים. רציני, ג'יימי מגיע רק *אחרי* החתונה הסגולה AKA החתונה של מרגרי וג'ופרי. אל תדאגו אני לא אהרוס וארחיב עליה כאן. בינתיים.) העונה הרביעית תסקר את האירועים המתרחשים בחלק ב' של סופת החרבות, הספר השלישי.
אז אחד הדברים שאני הכי אוהבת במשחקי הכס, זה התאוריות. יש מלא תאוריות על כל מיני דברים. אני אישית, בעד רובן. בפוסט הזה אני אספר לכם על התאוריה שאני אישית הכי אוהבת, השזורה (מילה גבוהה) במיליון תאוריות אחרות, עליהן וודאי ארחיב בהמשך. אז התאוריה הזאת היא לא אחרת מאשר.... טם טם טם!!! הוריו האמיתיים של ג'ון סנו (לא, לא ג'ון שלג).
אז, לפי מה שמסופר לנו בספר, ג'ון הוא בנו הממזר אדארד סטארק, עם זונה או סתם מישהי. זה לא יותר מדיי משנה. אז מי שלא מכיר את התאוריה וודאי שואל: מי? מה? מתי? איפה? ובעיקר: למה? (מי שמזהה מאיזו סדרה זה לקוח, מקבל עשר נקודות. כן אני נותנת נקודות וכן אני מצטטת ממקומות רבים. בעיקר המסיכה הקסומה). אז אני אספר לכם.
התאוריה הגדולה ביותר בנוגע להוריו האמיתיים של ג'ון הם ליאנה וראיגר.
ליאנה וראיגר? ליאנה וראיגר? ועכשיו בקול יותר מופתע: ליאנה וראיגר? אז כן. ליאנה וראיגר.
הדבר הראשון והבסיסי שדוגל בתאוריה שלי, היא הפרכת התאוריה שג'ון הוא הבן של אדארד. הרי זה פאקינג אדארד. איך הטיפוס הזה יכול להוליד ממזר!?! זה לא הגיוני בכלל!
אז עכשיו אחרי ששללנו את אדארד, למה ראיגר וליאנה? ידוע שראיגר אנס את ליאנה. (טוב, גם על זה אפשר להתווכח. אני למשל טוענת שראיגר וליאנה היו מאוהבים. גם לזה יש תאוריה, ואם תרצו אני אספר עליה בפוסט אחר..). אם הוא אנס אותה, יש מצב שהיא נכנסה להריון. הרי כתוב שם שהיה ריח חזק של דם במקום בו היא מתה (מהלידה..) וששמרו על המגדל. בנוסף יש דמות (אני אל זוכרת מי היא) שג'ורג' מרטין שלנו (בואו נקרא לו פשוט GM) אמר שהוא לא יעשה לה POV (נקודת מבט. תתרגלו למלים האלו) מכיוון שהיא יודעת יותר מדיי....
בנוסף, אדארד לא באמת אמר אי פעם שג'ון הוא בנו. הוא כן מדבר על קשר דם, אבל לא על קשר ישיר של אבהות. בנוסף, למה יירצה להסתיר מג'ון את זהות אמו, אלא אם כן הוא בעצם מנסה להסתיר את זהות אביו? דבר נוסף הוא שאומרים שג'ון דומה לאריה, והרי על אריה אומרים שהיא דומה לליאנה... קצת מתמטיקה: אם A=B וB=C הרי שA=C. בלבלתי אתכם? מה שאני אומרת זה שיש דימיון ישיר בין ג'ון שלנו לליאנה.
חוץ מזה שכולנו רוצים קצת טוויסט בעלילה (כאילו שאין לנו מספיק...) איכשהו, היותו בנו של ליאנה וראיגר מתאים מאוד לעלילה. למה? שתי סיבות עיקריות:
1. לסדרה (של הספרים) קוראים שיר של אש ושיר של קרח. למה? כי יש לנו דמות שהיא שיר של אש ושיר של קרח. ליאנה היא סטארק = קרח. ראיגר הוא טארגריין = אש. אם ג'ון הוא הבן של קרח ושל אש אז הוא הגיבור של הסדרה (טכנית).
2. הנבואה של דאני (AKA דאינריז) היא שיהיו שלושה ראשים לדרקון (אחת מהנבואות.) דאני היא הראש הראשון. אם ג'ון הוא חצי טארגריין אז הוא ראש נוסף (אין הרבה מהמשפחה שלה בחיים.) לפי ההיגיון אאיגון הוא הראש השלישי. אבל למען האמת אני חושבת שהוא הולך למות בקרוב. וכאן נכנסת עוד תאוריה מעניינת על הראש השלישי. אני לא רוצה להרוס לכם אותה (עדיין) אבל אני כן אספר שלפי התאוריה הראש השלישי הוא חצי טארגריין וחצי לאנסיטר, כך שזה מאזן את זה. (תחשבו שיש שני טארגריינים שלמים ואחד חצי? זה לא הגיוני. אבל אם יש אחד שלם, ושני חצאים שבמקרה הם הפוכים זה מזה... איזון מושלם).
אז מה אתם חושבים? אני רוצה לשמוע את דעתכם. מה אתם רוצים שאני אכתוב פה? וכמובן נסו להשיב על השאלה - מיהו הראש השלישי של הדרקון? צפו בסרטונים ותחכו איתי בציפייה לעונה הבאה!
עד הפוסט הבא, שלכם בנאמנות (עד כמה שיש נאמנות במשחקי הכס...),
The woman in black (זה הכינוי שלי' מהנסיכה הקסומה, אם לא ידעתם. אם לא ידעתם, תראו את הסרט הזה. הוא פשוט מדהים, וזה לא ספר נשיקות ~כן אני יודעת שזה סרט, אבל תראו אותו ותבינו~ אני מכירה בנים שיסכימו איתי)
אתם יכולים לחכות עוד שלושה חודשים עד העונה הרביעית? אני לא, אבל כולנו נאלץ להסתפק עכשיו בטריילר...


*
נהנתם ואתם רוצים עוד?
פוסט מספר 2 כבר התפרסם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה